Här tänkte jag dela med mig lite av mitt bakande. Jag är en glad amatör som alltid tyckt om att baka men den senaste tiden har intresset växt.

torsdag 13 augusti 2015

Godisblombukett

Om man vill ge bort någonting annat mot en traditionell blombukett kan man alltid göra en godisblomma.Passar perfekt till ett barn eller till en vuxen som gillar godis och som uppskattar någonting annorlunda. Jag använde mig av grillpinnar som jag trädde godis på längst upp. Sedan satte jag även vinbärsblad runt då dessa inte är farliga och ha mot godiset. Lindade sedan in buketten i silkespapper och till sist lite cellofan runt. Uppskattades av födelsedagsbarnet i varje fall mer än vad jag tror hon skulle uppskattat en riktig blombukett. Eller varför inte göra en om du själv ska ha kalas som barn får plocka ifrån.
Detta kommer jag absolut  att göra igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar