Här tänkte jag dela med mig lite av mitt bakande. Jag är en glad amatör som alltid tyckt om att baka men den senaste tiden har intresset växt.

torsdag 3 december 2015

Snickerskakor

Dessa kakor är att dö för. Så farligt goda och mycket enkla att göra.

Du behöver:
1 burk jordnötssmör
1 dl socker
2 dl ljus sirap
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk salt
1 l ricecrisp
200 g choklad

Gör så här:
Förbered en plåt med bakplåtspapper. 
Koka ihop sirap, socker och jordnötssmör, låt puttra några minuter. 
Tillsätt saltet och vaniljsockret, blanda. 
Vänd sedan ner ricecripsen. 
Häll smeten på bakplåtspappret och tryck ut den,  ca 2 cm hög.
 Låt svalna. Smält sedan chokladen och bred den på kakan. 
Låt chokladen stelna och skär sedan i bitar i önskad storlek. Jag gjorde mina ganska små då det är ganska mäktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar