Här tänkte jag dela med mig lite av mitt bakande. Jag är en glad amatör som alltid tyckt om att baka men den senaste tiden har intresset växt.

torsdag 14 november 2013

cakepops utan pinne

Nu har jag premiär bakat cakepops men utan pinne då jsg inte lyckades få punnen att sitta kvar.men min vän/kollega tipsade njuteatt jag skulle ha doppat pinnen i smält choklad innan jag satte på bollen.  Får testas nästa gång. 
Denna gång blev det i varje fall ballerinacakepops.
Recept kommer här:

Ballerinacakepops
175g ballerinakakor (Går att byta ut till någon annan sorts kakor tex oreo)
55g cream cheese
Smält choklad av önskad sort
Någon form av dekoration om det önskas

Mixa kakorna blanda i cream cheesen. Rulla till små bollar. Rulla sedan i choklad och dekorera efter behag. :-)

Smaska och njut. Perfekt till barnkalaset , dopet, minglet eller bara för att det är gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar