Här tänkte jag dela med mig lite av mitt bakande. Jag är en glad amatör som alltid tyckt om att baka men den senaste tiden har intresset växt.

fredag 15 november 2013

Majas doptårta nr2

Tårta nummer två fyllde Hallonmousse och vitchokladmousse. Den spacklades sedan med limefrosting (Ta bort chokladen, citronen och lägg till lime efter smak). Dekorerades med sockerpasta.
Recept:
Vitchokladmousse
3dl grädde
180-200g vitchoklad
 
  1. Hacka eller dela chokladen i små bitar lägg i kastrull
  2. Häll över grädden
  3. Smält chokladen i grädden under omrörning. OBS får absolut inte börja koka då går det ej att få den hård
  4. Ställ in i kylen över natten
  5. Vispa med elvisp tills den stelnar
  6. Lägg på tårtan
Detta recept kan användas till många olika typer av godismousse. Jag har hittills provat med Dumle, geisha, nonstopp,lakrits, polkagris,after eight, mjölkchoklad. Kanon allihopa..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar