Här tänkte jag dela med mig lite av mitt bakande. Jag är en glad amatör som alltid tyckt om att baka men den senaste tiden har intresset växt.

lördag 23 november 2013

Silviakaka

6 st ägg
6 dl strösocker
3 dl kallt vatten
6 dl vetemjöl
6 tsk bakpulver
Såsen:
200 gram smält smör
2 dl strösocker
2 st äggulor
4 tsk vaniljsocker
Garnering:
1 dl kokos 

GÖR SÅ HÄR

  1. Rör ihop ägg och socker. Tillsätt vattnet och mjölet, blandat med bakpulvret.  Häll i en stor långpanna. Grädda i 175“ ugn, drygt 35-45min. Kolla med sticka! Låt svalna. Smält margarinen till "såsen", som ska vara på kakan. Blanda i övriga ingredienser och koka några minuter under ständig omrörning. Bred ut på kakan och strö på kokos, jag hade inget kokos hemma så tog lite strössel istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar